Aj online marketing potrebuje nástroje, ktorými efektívne dosiahne to, načo bol vytvorený. V internetovom marketingu poznáme offline a online nástroje, ktoré tiež niekto môže rozdeľovať podľa ich aktivity či pasivity. Zamerajme sa však na tie najpodstatnejšie.

PPC kampaň

Súčasťou online marketigu sú aj pay per click kampane. Doslovne to treba brať tak, že inzerát je zaplatený až vtedy, keď sa dá predpokladať, že na ňu klient klikol. Je to jeden z najjednoduchších a najrýchlejších spôsobov, kedy reálne výsledky vidíte na predajnosti ale aj na návštevnosti stránky. Ušetrí vám peniaze v tom zmysle, že platíte za reálneho návštevníka, nie za zobrazenie danej stránky. Nevýhodou sú iba preklikávači, ktorí jednoducho klikajú na reklamu a tým znižujú váš kredit. Firmy poskytujúce PPC reklamu algoritmy, ktoré slúžia na zabránenie takýchto „podvodov“.

Direct mailig či emailing.

Ďaľšou „online“ marketingovou metódou je práve direct mailing. Email je vo všeobecnosti najsilnejším nástorjom marketingu, pretože má priamy dosah na zákazníka či potenciálneho spotrebiteľa. Informácie o nových produktoch, akciách či zľavách dostanete priamo do svojej emailovej schránky, avšak tu nejde o spamovanie.

PR – public relations

Dobré vzťahy s verejnosťou sú jedným z tých vzťahov, ktoré treba budovať hneď od začiatku. Verejná mienka totiž dokáže zázraky, na druhej strane dokáže negatívne ovplvyniť každého, kto uvažuje o kúpe vášho produktu alebo o službe, ktorú ponúkate. Články v online magazínoch, tlačové správy, tlačové konferencie – to všetko sú nástroje na utváranie mienky. Pre online prostredie samozrejme platia iné pravidlá, avšak aj tu platí – dobré vzťahy sú základom.

Online nástroje podpory predaja

Ak niečo predávate online, je to pomerne rovnaká zaťažkávajúca skúška ako pri predaji v kamenných predajniach. Hoci máte možnosť osloviť širšie publikum, podpora predaja sa určite zíde. Medzi nástroje takejto podpory patria napríklad súťaže, vernostné programy, kupóny, zľavy, zasielanie vzoriek alebo affiliate programy. Posledné zmieňované programy využíva aj niekoľko firiem na Slovensku. Je to partnerský provízny systém, ktorý funguje na jednoduchom princípe. Reklama partnera je umiestnená na vašom webe, cez túto reklamu sa zákazníci dostanú na partnerskú stránku. Zo všetkých takýchto nákupov dostanete po určitom čase zaujímavú províziu.

Rate this post